neděle 9. března 2014

Nejlepší knižní série

Doufám, že jste si víkend užili stejně dobře jako já (skoro jsem se pozvracela, snědla kus plastu ve zmrzlině, asi milionkrát zakopla, škytala skoro celou noc a popálila se čajem). Jestli ne, upřímně vám závidím. Protože nemám absolutně žádné představy co se týče nové recenze, napíšu sem alepoň moje nejoblíbenější knižní série, než na něco dobrého přijdu.

Harry Potter
Autor: J.K.Rowling
Nejlepší knížky mého dětství a vlastně takový odrazový můstek ke světu čtení. Vzpomínám si, jak jsem Kámen mudrců dočítala u babičky a večer jsem kvůli snům o děsivých turbanech nemohla strachy spát. Série dějící se v Bradavické škole čar a kouzel mě okouzlila a potom to šlo ráz na ráz. Začala jsem nakupovat a pročítat vše, v čem byl (třeba jen okrajově zmíněn) Harry Potter. Zamilovala jsem si fanfiction a doma mám sbírku Harry Potter plyšáku. (O té další spoustě zbytečných věcí, které mám koupené vlastně jenom díky obrázkům Harryho ani nebudu mluvit.)






Zaklínač
Autor: Andrzej Sapkowski
Tuhle fantasy sérii si prostě nejde nezamilovat. První díl jsem si koupila jen tak náhodou. Začalo to Pánem prstenů. Přečetla jsem první díl a byla jsem úplně "ach, úžasně" apod. Prošmejdila jsem hodně stránek zabývajících se Tolkienem a jeho díly a v diskuzi nazvané "Jiné fantasy" jsem opětovaně narážela na zmínky o Sapkowském nebo Gareltovi. Takže to byla nejspíše nejlepší věc, kterou jsem kdy na internetu našla. Po přečtení Posledního přání jsem se na Dvě věže vykašlala a úplně Zaklínačovi propadla. 

Pán prstenů
Autor: J.R.R.Tolkien
Sice je až na třetím místě, stejně ale je o sto příček nad třeba takovým Stmíváním. Hned, jak jsem po Společenstvu prstenu šáhla, zaujala mne mapa Středozemí, která nemá chybu. Froda jsem občas měla plné zuby, ale Sam to hravě vyvažoval. Dlouhé popisy okolní krajiny mě chvíli unavovaly, ale nebylo to nic hrozného.




Hunger games
Autor: Suzanne Collins
Jedna z mých málo oblíbených dívčích fantasy sérií. Vlastně už ani nevím, co mě na ní zaujalo tak, že jsem se rozhodla koupit si ji. Určitě se mi líbily takové ty akčnější kapitoly ve kterých se bojovalo, ale ani klidnější děj nebyl špatný. Jako jedna z mála jsem si neoblíbila Prim. Nevím, jestli mám nějak pocuchané ženské instinkty nebo něco jiného, ale skoro vždy nemám ráda malé děti, ke kterým hrdina (nebo hrdinka) zoufale zahoří rodičovskou láskou. Jinak nemám skoro žádné výhrady a dám vám jednu malou radu na závěr. Hunger games si pusťte jako film, až si dostatečně oblíbíte knížku, ne dřív. (Film totiž úplně zvoraly.)

Stejně jako minule budu ráda napíšete-li mi Vaše oblíbené série do komentářů. Loučím se a děkuji za přečtení.
P.S. Ta fotka sbírky u Harryho je moje.

3 komentáře:

  1. Ach, ty jsi můj člověk <3 Harry Potter, Hunger Games...<3 Pána prstenů mám ráda filmově, ke knihám jsem se zatím nedopracovala, ale slyšela jsem, že je to asi tak stokrát lepší :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já jsem zase neviděla film, ale mám v plánu se na něj co nejdříve podívat .)

      Vymazat
  2. Jsem ostuda, četla jsem jen Harryho, ale v plánu mám i HG :)

    OdpovědětVymazat