pondělí 3. března 2014

Moji oblíbení knižní hrdinové

Ahoj, skončili nám jarní prázdniny a já už mám trochu tiky ze zkoušení a testů. Nějak to ale zvládám a zatím je vše v pořádku (i když je to teprve první den). Abych se v tom našem ústavu nenudila, tak jsem si s sebou vzala Zaklínače. Myslím, že to jediné mi pomohlo ten humbuk všude přežít. O polední pauzu jsem se musela stavit v knihovně a odešla jsem s pěti knížkami (vesměs klasika jako Lovci mamutů nebo Bílý Tesák). A poněvadž nemám nejmenší tušení, na jakou knížku udělat recenzi (s největší pravděpodobností nějaké fantasy), rozhodla jsem se sepsat pět mých nejoblíbenějších knižních hrdinů (prosím, neberte to moc vážně, potřebuji se jen po všem tom učení a zkoušení odreagovat).


Dámy, představuji Vám hrdinu s číslem jedna. V kouzelnickém světě je to celebrita, ale u vás doma byste s ním moc parády nenadělali. Pozor, nikdo není bez chyby. Tohoto chlapce (nyní již muže, chcete-li) už od brzských let provází neštěstí. Jako ročnímu dítěti mu zabili rodiče, musel snášet traumatizující výchovu jeho poněkud jednodušších příbuzných a v pouhých jedenácti letech zjistit, že po něm pase tajemný Pán bez nosu (a také to, že ho ve fanfiction fanoušci rádi dávají dohromady se Severusem Snapeem). Nyní je ovšem šťastný se svou manželkou Ginny Potterovou - kterou si vybral díky podobnosti s jeho mrtvou matkou - a zplodili spolu tři děti. Správně, identita našeho Chlapce-který-přežil je odhalena. Přivítejte Harryho Jamese Pottera.

Číslo dvě se vyznačuje uměním přilákat na sebe ty největší příšery na zemi i v podsvětí a znepřátelit si největšího Olympského boha. Kladné body mu ale zajišťuje schopnost skvěle se orientovat a jeho roztomilý kyklopí bratr Tyson. Jeho otec je bůh a náš tajemný stráví většinu času v Táboře polokrevných nebo zachraňováním světa. Bohužel, zadaný. Řekněte pápá Percymu Jacksonovi.

Trojka je naivní sladký chlapeček. Miluje svoji čtyřtrnovou růži a západ slunce. Potěšíte ho, když mu nakreslíte beránka (nejlépe v bedýnce) a budete se s ním pomaličku procházet ke studánce. Je poněkud skeptický k moderním věcem a hodně cestuje. Od konce Malého prince se již neobjevil.

Předposlední muž sídlící na našem seznamu má neznámý původ. Jako dítěte se ho ujal postarší pán a přivedl si jej domů. Po seznámení s dvěma dětmi, které již pán měl se zamiloval do nevlastní sestry Katky. Ta si bohužel vybere mužova největšího rivala. A tak náš hrdina umírá jako nemilovaný, zahořklý člověk. Heathcliffe neměl lehký život.


Jsme u konce. Poslední šťastlivec pochází z Rivie. Nemá lehký život, lidé všude kolem jím opovrhují. Nesnášejí jeho povolání a jemu by to mělo být jedno. Díky různým jedům a čarovným bylinkám ztratil pigment a má bílé vlasy. Nesnáší název nájemný vrah. Správně, je to Geralt a u něho je mi až bolestně líto, že neexistuje.








Seznam je u konce. Jestli se někdo z vás dostal až sem (což by bylo ohromující), mohl by mi dole v komentářích zanechat tip nebo názor na nějakého jiného oblíbenéh hrdinu, kterého neznám nebo jsem ho zde opoměla. Děkuji, Riahtan.

7 komentářů:

  1. Ahoj, Geralta neznám z které je knihy? :) Můj oblíbenec je Sam - Mrazení, potom Mercedes Thompson - Měsíční píseň, a nakonec Eragon. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Geralt je ze série Zaklínač od Andrzeje Sapkowského :) Eragona mám taky ráda, ale nej pětku už jsem měla obsazenou. Ty dva další neznám, takže bych si mohla trochu rozšířit obzory a přečíst si zas něco nového :) Díky za tip.

      Vymazat
    2. Aháá :) tak to jsem zatím nečetla. Ale podle popisu mě to napadlo. :)

      Vymazat
  2. Hmm, na seznam bych rozhodně přidala Lucase Hildebrandta, protože je to vážně kus chlapa, který není dokonalý, ale má super šarm (Mycelium), nebo třeba Čtyřku/Tobiase z Divergence a Syn z Loď mezi hvezdami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Divergenci mám rozečtenou a Tobias vypadá docela zajímavě, takže kdo ví, možná se mi připíše na seznam taky.

      Vymazat
  3. Naprosto souhlasím s Geraltem, u mě je to jedna z nejoblíbenějších postav vůbec. Dokonale vytvořený charakter a taky mě mrzí, že ve skutečnosti neexistuje :)
    Ale musím se přiznat, že Harry Potter v mém seznamu oblíbených hrdinů není, vlastně ho nemám vůbec ráda. Je to trochu divné, protože Harryho Pottera jako knižní sérii naprosto miluju, ale samotný Harry mě dost irituje :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě taky Harry občas štve, ale je to taková moje dětská láska, takže jsem ho sem prostě musela dát .)

      Vymazat