sobota 10. května 2014

Divergence - film

Včera (to bylo 10. května 2014) jsem konečně viděla filmovou Divergenci, na kterou jsem se těšila horzně dlouho. U nás v kině bylo představení od 17:30 a trvalo do nějakých třičtvrtě na osm – myslím. 

Hned, jakmile jsem se ujistila, že mi nevypadli někde lístky, jsem v kině ve správný den, mám přichystaný popcorn a colu, zalezla jsem s kamarádkou do dvojsedačky. Nemohla jsem se dočkat, takže samozřejmě byli upoutávky na jiné filmy co nejdelší, jako obvykle.
Ale teď k samotnému filmu. To bylo něco

Začnu výběrem herců. Shailene Woodley, která hrála Tris, byla ve své roli opravdu dobrá a dokázala Beatrice zahrát opravdu velmi přesvědčivě. I když mi ze začátku Theo James jako Čtyřka neseděl, zvykla jsem si podivuhodně rychle. Přece jenom je to osmahlý, svalnatý týpek s úžasně zamyšleným pohledem. A navíc se mi fakt líbí, že neměl ani v jedné scéně dvojníka, všechny scény točil on sám.

Film byl jak jsem si ho představovala a velmi mě zaujal, ale bylo mi opravdu líto, že v něm nebyl Uriah a zajímalo by mě, jak to scénáristi udělají, protože v Rezistenci by se prý měl objevit. Jinak mi chybělo pár scén, jako například Trisino druhé tetování nebo jak ji Peter stáhl ručník (neberte to tak, že bych byla úchyl, jen mi tahle scéna v knížce přišla vtipná). 

Jinak ale bylo všechno přímo skvělé. Opravdu vydařené byly scény v simulaci, které se mi jako jediné líbili více ve filmu než v knize. Film byl přesně podle mých představ. Skvěle šílení Neohrožení, bojová Tris, vtipné scény ("Strčili tě?") a Tobiasovy polibky. Jen s jednou romantickou scénou jsem měla menší „problém“ . Jak se Tobias ukazoval Tris svoje tetování a potom se začali líbat, asi jsem měla nějaký optický klam, ale viděla jsem, jak se Tris Čtyřkovi šťourá prstem v puse a dostala jsem záchvat smíchu. Nejsem si ale jistá, jestli se mi to jenom zdálo, proto, jestli někdo z vás viděl to samé, co já, ať mi to napíše do komentářů (jenom pro jistotu, jestli nejsem mimozemšťan).

A co Vy? Líbila se Vám Divergence? Splnila Vaše očekávání?

1 komentář:

  1. Film byl úžasná, ale kniha byla prostě dokonalá..
    Ale zklamalo mě, jak "ploché" byly vedlejší postavy. Vůbec nebylo vidět jak silné vztahy mezi sebou měly. A s Uriachem máš pravdu. A ty správné problémy nastanou v Alianci, kde Uriach hraje poměrně důležitou roli.
    A také úprava nějakých scén mi nevyhovovala. Třeba, když se Tris na dni náštěv potká s matkou a zjistí, že byla neohrožená... A tokových příkladů je samozřejmě víc.
    Ale jinak hodnotím film za velmi povedený, jen možná pro lidi, kteří četli knihu, není až tak uspokojivý :)

    OdpovědětVymazat