pátek 21. listopadu 2014

Já a pan Darcy

Emily pracuje jako prodavačka v malém knihkupectví  McKenzie's, a pana Darcyho považuje za nejdokonalejšího muže na světě. Když si jednou za čas vyrazí na rande, hledá někoho přesně takového. Není divu, že odchází zklamaná. Aby toho nebylo málo, její kamarádka Stella si myslí, že Emily se neumí bavit a proto ji chce přinutit jet na dovolenou do Mexika. Emily, která se chce výletu všemožně vyhnout, najde záchranu v letáku povalujícím se na pultu, který láká příznivce Jane Austenové na pobyt v Anglii. Organizátoři slibují přednášky o spisovatelce, výlety na významná místa a spoustu zábavy. Jenže když Emily nastoupí do autobusu, zjistí, že její společnost tvoří dámy v důchodovém věku a jeden otravný novinář. Jenže dobrodružství bude nakonec větší, než jak si Emily představoval. Potká totiž pana Darcyho.

Alexandra Potter je v česku známá díky svým románům pro dívky, které vychází v česku od roku 2011. Kromě Já a pan Darcy vydala například i Co nového, kotě? nebo Kdo je ta holka? a ve svých dílech do dívčích románů přimýchává i hodně lehké fantasy prvky.


Už od názvu je jasné, že v knize se toho bude hodně točit okolo Pýchy a předsudku a jedné z jejích hlavních postav, pana Darcyho. Proto bych hned na začátek doporučila si toto dílo od Jane Austenové přečíst, protože Alexandra Potter napsala příběh hodně podobný.

Já a pan Darcy je pěkně oddychová románová četba, kterou budete mít hned přečtenou. Je nekomplikovaný a lehko stravitelný, takže nejsou nutné pauzy ve čtení a ikdyž se anotace  tváří jako další nesmírně ulepená romantika, ve skutečnosti v knize moc romantiky nenajdete.



Celý román je z pohledu hlavní hrdinky Emily, která je sice trochu naivní co se vztahů týče, zato má opravdu vtipné projevy, nad kterými jsem se většinu knihy culila. Proto se mi více než pozdější romantika více líbil Emilyin styl uvažování, díky kterému jsem ji měla raději než většinu ostatních postav v Já a pan Darcy.

Jestli si knihu chcete přečíst, musíte počítat s obrovským počtem narážek a podobnosti s Pýchou a předsudkem, takže u čtení občas nastával pocit, že autorka vzala slavný román z Anglie a přehodila ho do současnosti, což bylo dost otravné, protože i když se kniha jmenuje Já a pan Darcy, přece jenom jsem nečekala, že podobnost bude až tak velká.

Ještě větší div ale byl, že Emily si při čtení Pýchy a předsudku nedokázala uvědomit podobnost situací a snížila tak mé dřivější "nadšení", protože se projevila jako ten největší idiot v románu.



Autorčin styl psaní se soustředí spíše na pocity než na popisy míst a osob a když už nějaký popis píše, bere ho spíše obecným než podrobným stylem.

Mě se kniha Já a pan Darcy docela líbila, jak už díky tomu, že jsem si u ní mohla odpočinout tak i kvůli sympatickým (vedlejším)  postavám a vtipným scénám.  Stejně si ale nemyslím, že si ji někdy přečtu znovu, jak díky předvídatelnému konci, tak i kvůli hlavní hrdince.

 Nejedná se o nic složitého, vlastně opravdu hodně připomíná Pýchu a předsudek, ale na druhou stranu dokáže pobavit a ukazuje, že randit s panem Darcym by skutečně nemuselo být tak super, jak to vypadá.



Děkuji nakladatelství Kristián za recenzní výtisk.

Napsala: Alexandra Potter
Nakladatelství: Kristián
Vazba: pevná s přebalem
Počet stran: 290

Žádné komentáře:

Okomentovat