pondělí 28. července 2014

Tygrova stezka

Napsala: Cooleen Houcková
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 480
Vazba: pevná s přebalem
Série: Tygří sága
Díl: 2.

Kelsey se po bolestivém rozloučení s Renem a Indií vrací zpět do USA, kde se snaží žít klidně a bez zraňujících vzpomínek na lidi, které opustila. Jenže hned po vystoupení z letadla je převezena do nového domu, dostává nové auto a je přihlášena na univerzitu, která nepatří mezi nejlevnější. Je zcela jasné, kdo za všemi dary stojí, ale Kelsey je bez možnosti něco odmítnout. Snaží se žít normální život teenagerů. Tráví hodně času studiem, pokouší se zvyknout si na život bez tygřích princů a randí. Schůzky neprobíhají moc dobře a když se objeví Ren, po Kelseyině rozhodování nastává idylka. Po příjezdu druhého zakletého prince Kišana všichni prožívají skvělé časy a užívají si spolu strávený čas. Jenže ani tak daleko od Indie nejsou v bezpečí před zlověstným Lokešem, který unese Dhirena a Kelsey tím pádem musí nevezpečnou cestu za rozluštěním prokletí podniknout jen s Kišanem. Jenže když jsou sami dva, je pro Kelsey stále těžké zůstávat lhostejná ke Kišanovým lichotkám a dotekům. Vyváznou z druhé nebezpečné cesty stejně jako z té první nebo do cíle dojde jen jeden? A co tygří trojúhelník? Je Renova a Kelseyina láska opravdu tak pevná, aby vydržela do Dhirenova osvobození?


Už při psaní recenze na první díl Tygří ságy jsem se těšila, až si v přečtu ten druhý. Čekala jsem, že se nebudu schopná od stránek odtrhnout a jediné, na co budu schopná myslet bude právě tahle kniha. Možná jsem přece jenom čekala trochu moc. Jako vždycky, když se něčeho nemohu dočkat a opakovaně si v hlavě přehrávám, jaké to asi bude, jsem byla.. zklamaná. Ne do nějaké závratné výše, že bych s knihou házela po pokoji a spílala Colleen Houckové, ale nějak se nedostavilo napětí, které si u čtení ráda užívám.
Nejhorší pocity jsem měla u začátku, který byl nesmírně přeslazený. Do páté kapitoly byla kniha vlažná, ale neměla nijak velké slabiny, netvořila čtenářům zubní kazy a i když byla celá taková mdlá a nijaká, neměla jsem proti ni nějaké výrazné námitky.

"Nikdo z nich neměl jinou zbraň než ty bodce s paralyzéry a šipky se sedativy. Vypadá to, že dostali instrukce, aby nás dostali živé."

Jenže potom se objevil Ren a to, co bylo v prvním díle takové celkem roztomilé, se po druhém čtení začalo stávat nesnesitelné. Samozřejmě, je hezké psát o nehynoucí lásce, protože v reálném světě nejsou vztahy tak silné jako v románech, ale na mě taková romantika účinkuje jako pěst na oko. Je to tak neskutečné a dohnané do extrémů, že celá kniha začíná působit lacině, asi jako když ve skříni objevíme babiččiny Harlequínky a opravdu už jsem „přejedená“ trojúhelníky, kde si hrdinka není jistá, který z těch dvou sexy mužů je pro ni ten pravý a tak se nechává postupně „ožužlat“ od obou, aby si mohla být jistá.


" Nakonec jsem chytila správný rytmus, chodila jsem přes tělocvičnu a dělala výpady, ústupy a odklony a pan Kadam mě sledoval, sem tam mě opravoval a přitom mi recitoval další instrukce pro boj s mečem."

V řádku výše jsem se zmiňovala o nejistých hrdinkách knih a obzvláště v tomto díle je Kelsey opravdu silně labilní. I přes situaci, v které se octla, je opravdu extrémě přecitlivělá a bylo nemožné si ji oblíbit nebo s ní soucítit. Tohle je ale spíše subjektivní názor, protože s ženskými postavami v knihách mám problém skoro vždy a prostě je nemám ráda. Každopádně nejspíše nemám právo hodnotit její chování v situacích, kterých jsem se účastnila jen jako pozorovatel.

Ale je nutné připustit, že po prokousání se začátkem začíná docela dobrý příběh. I když jsem měla jisté námitky proti směru, kterým se paní Houcková vydala, poprala se s dějem a napsala knihu, jak nejsuveréněji to šlo, takže je potom celkem snadné se začíst. 

Kniha začíná tam, kde první skončila. Nemusíte se tedy potýkat s tím, že jste vhozeni do světa, který se za dva roky, kdy navazuje další díl, zásadně změnil stejně jako vztahy postav. Vše je hned od začátku srozumitleně vysvětleno, v knize jsou nové zbraně z různých kultur a všechny mají zachovaný svůj původní název. Celkově se ve velké části příběhu vyskytuje více, než jen indická kultura a je to takové osvěžující, takže i přes počet stran máte knihu za chvilku dočtenou.


 

"Dychtil po moci za každou cenu jako lord Voldemort a předváděl bezcitnou brutalitu jako Ming Nemilosrdný, který, stejně jako on, zabil vlastní dceru."

Konečný názor  

Colleen Houcková mi to teda zavařila. Hned na začátku jsem chtěla knihu hodnotit docela dost negativně, ale zhruba odpůlky se mi zase začala líbit. Ne tak moc jako první díl, přiznávám, ale nebyla to zas až taková katastrofa, jak jsem očekávala. Pořád jsem tak nějak rozpolcená nad tím, jestli se mi knížka líbila, nebo to bylo jen další klišé pro dospívající dívky. Jediná věc, která je mi úplně jasná je to, že při nejbližší příležitosti někde ukořistím i další díly, abych se – když už nic jiného – dozvěděla, koho si nakonec Kelsey vybere  (protože ten konec...).

7/10

2 komentáře:

  1. Já zatím četla jen první díl a ten mě prostě nezaujal. Nemám nijak v oblibě trojúhelníky a právě ty labilní (řeknu to jasně > tupé ) hrdinky a právě to co se tobě nelíbilo se logicky nelíbilo ani mě , to zmanená nerozhodná Kelsey. Recenzi si napsala moc fajn, sice jsme doufala, že třeba se ti kniha bude líbit mnoohem víc než jednička a mě to konečně navnadí si právě dvojku koupit ale.. hm prostě ne no! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježiši, já jsem tak ráda, že si někdo myslí o Kelsey to samé. Všude se na mě sype, že kritizuju každou knižní hrdinku, ale že k tomu mám asi důvod nikoho nezajímá :D A k tomu trojúhelníku, buď si hnedka vyberu jednoho a řeknu jim to, nebo klidně ať si vybere oba dva najednou a mají šťastnou polygamickou budoucnost, ale tahleta její neschopnost se rozmyslet mě nutí představovat si, jak skáču do knížky a prostě ji tam přetáhnu :D Jinak se taky nejspíše budu muset k dalším dílům nutit..

      Vymazat