čtvrtek 10. dubna 2014

Poslední templář

Napsal: Raymond Khoury
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 402
Vazba: pevná s přebalem



Měl to být jeden z nejslavnějších večerů na světě. Přijela spousta novinářů a v hojném počtu se dostavila také newyorská smetánka. Hned na začátku slavnosti otevření muzea s artefakty z Vatikánu se objeví zloději přtevlečení za Templáře. Vcelku slibný začátek, bohužel přesně tady se to všechno pokazilo. Ona je ateistická archeoložka, on silně věřící detektiv. A zase hned od začátku je jasné, že skončí spolu. Aby všechno nebyla jen taková obyčejná, stokrát zopakovaná romance, nacpal Raymond Khoury kolem jako omáčku tajemný Templářský artefakt, ztracené dopisy, zlého kněze a spoustu dalších klišé.

Hned na začátek se přiznám, že jsem od Posledního templáře čekala něco jiného. Doufala jsem v akční kriminální příběh spojený s historií. A z jisté části tam tohle všechno byla, ale má to jedno velké ale. Historie byla všeho všudy zmíněná jen párkrát, což mě, jako blázna do dějepisu trochu zklamalo a postavilo první příčku k touze knihu vyhodit z okna. Jako kriminálka byl děj průměrný a jak jsem na začátku čtení toužila po akci, dostavila se mi v mnohem větší míře, než jsem schopna přijmout.

Další velký problém se dostavil při bližším seznámení s hlavními postavami. Tess byla moc hezká, cílevědomá, statečná a to bylo na jednu osobu prostě moc ideální. Ikdyž je pravda, že jsem byla nejvíce rozhořčena jejím rozhodnutím na konci knihy. Podniká různá nebezpečí, občas riskuje svůj život, aby mohla lidem vyjevit pravdu a nakonec se rozhodne z ničeho nic všechno zahodit a předstírat, že se nic nestalo. Možná byl autorův záměr vytvořit hrdinku, kterou budu hluboce nenávidět. Jestli ano, klaním se jeho úspěchu.

Ale abych nebyla jenom negativní, tahle knížka má svůj nezvyklý půvab a proto se nebude (ani nemůže) líbit všem. Mně například velmi zaujal kněz, který vraždil a dělal zvláštní věci, jen proto, aby nikdo nezjistil pravdu o křesťanství.

Seriál jsem neviděla, ani se na něj nechystám. Do knihy jsem se (s drobnými výhradami) začetla, ale už jenom ta spousta dobrých náhod, které na hlavní hrdiny padaly z nebe a konci, který mě hodně zklamal se nehodlám dívat na jeho zfilmovanou verzi. Bohatě mi stačili fotky herců, kteří jsou absolutně mimo mé představy a zkrátka už mám Posledního templáře dost. Myslím si ale, že s takovýmto dějem mohla kniha dopadnout ještě hůře, takže jenom za styl psaní jsem si Raymounda Khouryho oblíbila.

Žádné komentáře:

Okomentovat