pondělí 15. června 2015

Ohrožení

Jeff Hinkley pracuje jako tajný vyšetřovatel v BHA už několik let a po službě v armádě se zdá, že ho nemůže nic překvapit. Jenže poté mu jednoho dne přímo před očima bývalý trenér zabije bookmakera a nikdo ani v nejmenším netuší proč. Navíc se chvíli poté objeví člověk, který ničí všechny dostihové závody, a dokud od BHA neuvidí peníze, nepřestane. Kromě vyšetřování se na Hinkleyho sype ale i zjištění o sestřině rakovině a prosba o pomoc od neoblíbeného švagra. Veřejnost se bouří a Jeffovi ubývá čas.



Felix Francis převzal atraktivní dostihové prostředí od populárních detektivek svého otce Dicka Francise. Jenže i když slavné příjmení na obálce funguje jako lákadlo dobře, knihy od Felixe nejsou na stejné úrovni jako původní dostihové romány a tak i přes to, že nejsou vůbec špatné, na klasiku nemají.

Už jsem několikrát zmiňovala, že detektivky nejsou zrovna můj šálek čaje, ale když jsou dobře napsané, jsem kvůli nim schopná zůstat vzhůru celou noc. K Ohrožení jsem přistupovala skepticky, protože koně moc nemusím a detektivky jsem v životě četla si jenom čtyři a jedna z nich byla i od Dicka Francise. Tím pádem jsem se obávala, jakým způsobem přijal Felix Francis otcovo prostředí a jestli to bude vůbec ještě "ono".



Můj největší problém s Ohrožením byl, že jsem naprosto nesnášela hlavního hrdinu. To se mi u žádné jiné knihy (pokud nepočítám YA literaturu) nestalo, takže jsem zezačátku s románem dost bojovala.
 Jakmile se ale rozjela hlavní zápletka, na Jeffa jsem zapomněla. Příběh do sebe dokáže čtenáře vtáhnout a Felix Francis umí udržet tajemnou atmosféru skoro až do konce, ale pokulhává na akčnějších scénách, s kterými si neumí pořádně poradit.

Ke konci je kniha zbytečně urychlená, takže ztrácí něco ze svého kouzla a osobně si myslím, že autor mohl posledních dvacet stran natáhnout na takových padesát.



Navzdory všemu se mi kniha ale docela líbila. Neměla sice to pravé kouzlo, které dokázal vyčarovat jen Dick Francis, ale dokázala čtenáře napnout až k poslední kapitole a rozhodně se neřadí k nejhorším dílům svého žánru.

7/10

Knihu Ohrožení najdete v kategorii světové detektivky.
Další knihy najdete na: Eshop Knihy Dobrovský.

Autor: Felix Francis
Nakladatelství: Knižní Klub
Rok vydání: 2015
Počet stran: 296

1 komentář:

  1. Pěkná recenze. :) Já jako menší četla detektivky od Dicka Francise, mamka jich má v knihovně spoustu. Ale je pravda, že teď už detektivky moc nemusím, nějak s nimi nejsme přátelé. :)
    http://hrbitov-meho-ja.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat