neděle 7. prosince 2014

Zabíječ trolů

Je fakt smůla, když v opilosti slíbíte něco, co po vystřízlivnění vypadá jako úplná blbost. Ještě větší pech ale je, když slíbíte, že budete následovat trpaslíka odhodlaného zemřít hrdinskou smrtí. Ale to nejhorší je fakt, že ten trpaslík nechce čekat, až zemře, takže se s nadšením vrhá na příšery, od kterých jiní s křikem utíkají.

Tak nějak by se dal popsat příběh Felixe Jaegera, který se zaváže k sepsání básně o smrti trolobijce Gotreka. Že ho bude jeho slib několikrát ohrožovat na životě je samozřejmost.
Myslím, že mnohým není třeba svět Warhammeru představovat. Kromě plno fantasy knih existují i super počítačové hry.


Jak by se dal celý Zabíječ trolů shrnout v jedné větě? Hromada padouchů, souboje a obří sekera. Vážně, pokud se chytáte za hlavu už jenom při zmíňce o pořádné řežbě, na knihy ze série Warhammer zapomeňte. Jestli si ale na druhou stranu velebíte v přímém stylu psaní bez zbytečných odboček, Zabíječe trolů zavřete až po dočtení.

První díl série z prostředí Warhammeru se skládá z povídek, které jdou sice chronologicky po sobě, ale dají se číst i jednotlivě. Délka je po pravdě na nic. Každá povídka je utlá hned po dobojování, takže končila hned, jak jsem se opravdu pozorně začetla.

Dialogy mezi postavami jsou geniální. Vtipné a i v nejtěžších situacích odlehčí napětí. Kromě nich je obrovským plusem prostředí, které se neustále mění. V jednu chvíli Gotrek a Felix putují děsivým lesem a v druhou popíjí v hospodě.

V každé povídce se vyskytuje plno příšer. Od démonů Chaosu až po monstra, která se tváří jako normální lidé. Proti Gotrekovi a jeho sekeře ale nemají žádnou šanci, ať už jsou to stvůry, čarodějnice nebo mutanti.
Zabíječ trolů je mé první setkání se světem Warhammeru, a rozhodně ne poslední. V knize se neustále něco děje. Nebyla chvíle, kdy bych ji odložila, protože mě nebavila. Sice mi přijde trochu divné, že od sedmého dílu sérii píše jiný autor, snad ale budou všechny díly tak dobré, jako tento. Doporučuji všem, kteří hledají knihu se spoustou rvaček, pití a příšer.

9/10

Série: Warhammer - Gotrek a Felix
Díl: první
Napsal: William King
Vydalo: Polaris

4 komentáře:

  1. Kdysi jsem četl asi první čtyři díly. Musím to v nejbližší době napravit a sérii s Gotrekem a Felixem si znovu oživit. Jsem rád, že se ti kniha líbila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, nesjpíš by u mě vyhrála první místo za nejlepší přečtenou knihu tenhle rok :) vážně supr :D

      Vymazat
  2. Nachvilku jsem se sekla, protože na konci píšeš o skavenech, což je druhý díl. :-D Ale už jsem doma.

    Já Zabíječe miluju, je to strašně vtipná oddechovka (oproti třeba jiným Warhammerům). Vůbec si se změnou autora nelam hlavu, Long to zvládá taky naprosto skvěle. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za upozornění :D už mám rozečtený i ten druhý a trochu se mi to propojilo :)

      Vymazat